Ekonomi

Xiaomi, SU7’nin piyasaya sürülmesinin ardından Çin’deki en büyük 8. elektrikli araç üreticisi oldu

Akıllı telefonları ve ev aletleriyle tanınan Xiaomi, Çin’in elektrikli araç (EV) pazarına önemli bir giriş yaparak ülkenin en büyük sekizinci EV girişimi haline geldi. Bu, şirketin Nisan ayında ilk elektrikli araç modeli olan SU7 sedanın 7.000 adetten fazla satılmasının ardından geldi.

Başarılı lansman, Xiaomi’yi Nio ve Xpeng gibi diğer önemli EV girişimcileri arasına yerleştirerek Volkswagen gibi eski otomobil üreticilerinden ve Tesla ve BYD gibi yerleşik EV üreticilerinden farklılaştırdı.

Şirketin Mart ayı sonunda piyasaya sürdüğü SU7’nin ilk tam aylık satışları 7.058 adede ulaştı. Yıl için 100.000’den fazla teslimat gibi iddialı bir hedefe sahip olan Xiaomi, 2024’ün geri kalanında aylık ortalama 11.618 adet satış hedefliyor.

ByteDance’in Dongchedi platformundan alınan aylık satış verilerinin analizine göre, bu satış rakamı Xiaomi’yi Chongqing Changan Automobile’ın Avatr EV markasını geçmeye itti.

Çin’in EV ortamı, saf EV üreticileri ve geleneksel otomobil üreticilerinin EV alt markaları da dahil olmak üzere artan sayıda yeni katılımcıyla giderek daha rekabetçi hale geliyor.

Huawei destekli Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) da, Nisan ayında toplam 20.819 adet elektrikli araç satan Aito ve Luxeed gibi markaların çatısı altında yer aldığı bir rakip.

Bazı Huawei araçlarının hem uzun menzilli hem de saf elektrikli versiyonları mevcut olsa da, Dongchedi bu modellerin ayrıntılı bir satış dökümünü vermemektedir. Bu nedenle, saf elektrikli araçların gerçek satış rakamları bildirilenden daha düşük olabilir.

Xiaomi’nin yılın geri kalanı için tahmini satış yörüngesi, onu Nisan ayında ID serisi altında 13.108 EV teslim eden Volkswagen ile yakın rekabete sokuyor. Volkswagen’in modelleri, Xiaomi’nin 215,900 yuan (29,845.59 $) olan standart SU7’sinden daha düşük bir fiyat noktasından başlıyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

HSBC Qianhai’nin 2025’te 240.000 adet ve 2026’da 348.000 adet satış öngörmesiyle analistler Xiaomi’nin elektrikli araç pazarındaki geleceği konusunda umutlu.

Buna karşılık, yerel şampiyon BYD Nisan ayında 120.234 adet satışla elektrikli araç satış sıralamasında başı çekerken, ABD’li dev Tesla 31.421 adet Model 3 ve Model Y sattı. Özellikle, Xiaomi’nin temel modeli SU7, Tesla’nın Çin’deki temel Model 3’ünden yaklaşık 4.000 $ daha ucuz fiyatlı.

İç pazardaki yoğun rekabetin ortasında, birçok elektrikli araç üreticisi odağını uluslararası pazarlara kaydırıyor. Bu stratejik hamle, Çin Binek Araç Birliği tarafından bildirildiği üzere, Çin’in binek araç ihracatı Nisan ayında rekor seviyeye ulaşırken, bir önceki yıla göre yurtiçi satışlarda %5,8’lik bir daralma yaşandı.

Haberin yayınlandığı sıradaki döviz kuru 1 $ – 7.2339 Çin yuanı renminbi idi.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu