ABD’de Tatil Sezonunda Perakende Satışlar Yavaş Yavaş Artacak
ABD’de enflasyon ve artan borçlanma maliyetleri tüketicileri alışveriş yapmadan önce iki kere düşünmeye zorlarken, “tatil sezonu” olarak adlandırılan kasım ve aralık aylarını kapsayan dönemde perakende satışların önceki yıllara göre daha yavaş artması bekleniyor.
ABD’de 4 Kasım Perşembe günü kutlanan Şükran Günü ile başlayan, ardından indirimli alışverişin ülke geneline yayıldığı Kara Cuma, Küçük İşletme Cumartesi (Küçük İşletme Cumartesi) ve Siber Cumartesi takip ediyor. küçük işletmelerin satışlarını artırmak. Pazartesi (Siber Pazartesi) ile devam eden, Noel ve ardından 31 Aralık yılbaşı gecesi ile sona eren dönem perakende segmenti için değer taşıyor.
“Tatil sezonu” büyük perakendeciler için genellikle yılın en faydalı zamanı olarak tanımlanırken, aynı zamanda ABD’deki tüketicilerin “ekonomik sağlığının” bir ölçüsü olarak da görülüyor.
Ülkede perakende sektörüne hareketlilik getiren “tatil sezonu”nda enflasyon, artan borçlanma maliyetleri, öğrenci kredisi geri ödemelerinin yeniden başlaması ve tasarrufların azalması gibi ekonomik sıkıntıların tüketicilerin bütçelerini baskı altına alması ve alışveriş planlarını etkilemesi bekleniyor.
Artış hızı yavaşlasa da harcamaların rekor seviyelere ulaşması bekleniyor
ABD Ulusal Perakende Birliği’nin (NRF) verdiği bilgiye göre, bu yıl söz konusu 2 aylık dönemde perakende satışların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 ila 4 oranında artacağı iddia ediliyor. “Tatil sezonu” harcamalarının bu yıl 957,3 milyar ila 966,6 milyar dolar arasında olması bekleniyor.
Amerikalı tüketicilerin “tatil sezonu” harcamalarının son 5 yılın en düşük artışına rağmen bu yıl rekor seviyeye ulaşması bekleniyor.
“Tatil sezonu” satışlarının 2022’de yüzde 5,4 artışla 929,5 milyar dolara, 2021’de yüzde 12,7 artışla 881,6 milyar dolara, 2020 ve 2019’da yüzde 9,1 artışla 782,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor. milyar dolar.
Sektör temsilcileri, “tatil sezonu” satışlarındaki artışın Kovid-19 salgın öncesi seviyelere dönmesinin beklendiğini belirterek, salgın döneminde sağlanan trilyonlarca dolarlık teşviklerin son 3 yılda harcamalarda benzeri görülmemiş bir artışa yol açtığını hatırlattı. yıllar.
Tüketicilerin ortalama 875 dolar harcaması bekleniyor
Ayrıca NRF’nin verilerine göre Amerikalı tüketicilerin bu dönemde hediye, dekorasyon ve gıda ürünlerine ortalama 875 dolar harcaması bekleniyor.
Öte yandan Deloitte’un “tatil sezonu”na ilişkin perakende satış tahminleri de, ekonomiye ilişkin endişelerin tüketicileri harcamalarında daha dikkatli olmaya zorladığı için satışların önceki yıllara göre daha yavaş artacağının beklendiğini ortaya koyuyor.
Buna göre, “tatil sezonu” boyunca mağaza içi ve online perakende satışların bu yıl yüzde 3,5 ila 4,6 oranında artarak 1,54 trilyon ila 1,56 trilyon dolar arasında bir rakama ulaşması bekleniyor. Deloitte’un verileri, geçen yılın aynı döneminde satışların yüzde 7,6 arttığını gösteriyor.
Deloitte ekonomistleri, güçlü istihdam ve gelir artışlarıyla bu tatil sezonunda satış hacminin artmaya devam etmesinin beklendiğini, salgın dönemi tasarruflarındaki azalmanın ise perakende satışlar üzerinde baskı oluşturacağını belirtiyor.
Online satışların yüzde 4,8 artacağı iddia ediliyor
Kovid-19 salgınından bu yana tüketici davranışındaki en büyük değişikliklerden biri olan internet alışverişinin artarak devam etmesi bekleniyor.
Adobe Analytics verilerine göre Kasım-Aralık döneminde online harcamaların geçen yıla göre yüzde 4,8 artarak 221,8 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Söz konusu harcama miktarının geçen yıl 211,7 milyar dolar olarak gerçekleştiği kaydedildi.
NRF’nin verilerine göre online ve diğer mağaza dışı satışların bu yıl yüzde 7 ile yüzde 9 arasında artarak 273,7 milyar ile 278,8 milyar dolar arasına ulaşması bekleniyor.